torsdag 24 maj 2012

Traumat har satt spår

Jag skäms lite över att erkänna det här (skriv det inte på internet då, pucko) men jag är fortfarande alldeles förtvivlad över slutet på Glee. Det var verkligen fruktansvärt. Solen lyser inte lika fint, alla konturer är lite suddiga, somarvärmen kan inte värma mig och jag vill bara åka till Ohio och slå mig ner med Finn och Rachel och säga åt dem att fan skärpa sig.

Jag och Gurra hade lite sms-kontakt igår kväll och här följer några utdrag från oss båda:

"Fan jag kommer aldrig kunna somna efter det här jävla slutet"

"Jag känner mig helt tom bara"

 "Varför?! Varför?!"

 "Man har fått följa honom i tre år och sett hur han har utvecklats och så slutar han med den här skiten och har inte utvecklats alls. Det fanns ingen"

"Det fans ingen mening, världen är inte bättre, allt bara slutar åt helvete"

"Allt var så jävla fint och allt började ju lösa sig!! Varför får vi inte vara glada!"

"Jävla fox"

"De avslutar med att slå alla oss fans med en jävla järnklubba rakt i magen"

"Hade det slutat fint hade alla vi en miljard som älskar Glee blivit glada och livet hade ägt! Och alla krig hade slutat!! Men det verkar vi inte vara värda!!!!"


På Glees facebooksida har fans delat med sig av sina tankar. Här kommer lite utklipp:

"seriously, you expect me to be happy for rachel when you put the poor girl through that? poor girl"
"he's the singing, dancing guy (well sort of dancing guy). i know it's a t.v show, but i just disagree with the direction there taking finn here."
- Jennifer O´Shea



"I understand where Murphy was trying to come from with the finale.. But to completely destroy a love story that has been for 3 years for no good reason. It was not only heartbreaking, it created an entire different feeling towards the basis of glee."
"I understand where Murphy was coming from. But to make people like myself fall in live with the idea of the finchel couple, and then just destroy it for no good reason. Killed me, i was so attached to the love that most people dream of, and for it to just... Dissolve. It was heartbreaking."
- Nicholle Renee




"Just watched the season finale. That was really hard to watch... :'-("
- Yvette Antoinette Martinez


"Just watched the finale, it was so sad. I'm still crying! =("
-Stephanie Virola Vazquez




Jag är rädd att jag nu måste svälja min sorg och återgå till mina studier. Kanske kan jag starta en egen Glee-club när jag blir lärare.

P.S. Jag ber om ursäkt för den usla layouten på det här inlägget. Copy-Paste är tydligen inte en bra idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...