lördag 12 maj 2012

Säsongsavslutningarnas vecka

I början av veckan pratade vi om att det denna veckan var det många säsongsavslutningar. Här kommer en genomgång av vad som hände och om avsnitten höll måtten.

GCB
Åh, vilket avsnitt. Alla den drama som GCB brukar bjuda på. Och som alltid så är alla goda i slutet. Och vilket slut sen, jag hoppas verkligen serien kommer tillbaka, såhär kan det ju inte sluta!!

New Girl
Avsnittet höll verkligen måttet, väldigt härlig slutscen. Lite synd att Cece och Schmidt bråkar och över en ganska löjlig sak, get over it! Men mer än så finns inte att skriva, avsnittet höll måttet. Men serier lämnar ju ganska många öppna dörrar inför vad som kan hända i säsong 2, härligt!

Castle
Nja, jag tycker verkligen inte att Kates mammas mordgåta är så spännande. Men även här bjöds på en härlig slutscen, som vägde upp ganska mycket. Det ska också bli spännande att se hur första avsnittet på nästa säsong ser ut med tanke på allt som hände i sista avsnittet, de har ju faktiskt inte längre några jobb... Det kommer nämligen en säsong 5 eftersom CBS precis har berättat det vi alla egentligen väntade på. 

CBS passade också på att förnya bland annat Modern Family, Grey's Anatomy, Once Upon A Time och Suburgatory. Men vi har fortfarande inte hört om Pan Am (som faktiskt aldrig blivit officiellt nedlagd, dvs hoppet hos mig är inte borta), Scandal, Body of Proof, Private Practice, Happy Endings eller ovan nämnda GCB. Så det är fortfarande spännande!

The Big Bang Theory
Var detta sista avsnittet på säsongen? Jag känner mig ärligt talat lite besviken, avsnittet lämnade mer att önska. Visst vi fick oss ett bröllop men det var inget "säsongsavslutningsbröllop". Det som jag dock gillade var en av de sista scenerna när alla höll hand, det var fint. Jag längtar til när det blir ännu mer seriöst mellan Amy och Sheldon, vi ha ju sett tendenser på att deras kärlek trappas upp. 

Parks and Recreation
Om några av säsongsavslutningarna inte riktigt tog mig varvet runt jorden gjorde verkligen Parks det. Och jo, det kom en tår när valresultatet kom, både en och två tårar faktiskt. Karaktärerna fick verkligen blomma ut i avsnittet och allt var till max hela avsnittet igenom. Det kan vara ett av de bästa avsnitten som serien gjort. Nu kan jag inte riktigt hålla mig tills det är dags för en ny säsong eftersom vi fick både en och två cliffhangers under det sista avsnittet. Låt inte väntan blir för lång!

1 kommentar:

  1. Håller inte riktigt med om New Girl-avsnittet. Tyckter det var lite tamt och väl öppet för att vara en säsongsavslutning - fanns ju ingen cliffhanger!!

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...