fredag 25 maj 2012

Psych är nog serien som har allt

Det är något med mig och lättsamma kriminalare. Till skillnad från många andra poliserier handlar Psych inte om att bygga upp en spänning, visa äckliga lik eller psykiskt instabila personer. Det är en polisserie som istället fokuserar på humor, detaljer och spexiga mord. Mycket bra blandning.

Det här med detaljer är en mycket stor del av serien och det jag gillar bäst. Man har nämligen tid att själv, som tittare, lägg ihop ett och två och lösa mordet själv. Mina polisdrömmar väcks alltså till liv. Serien kretsar kring Shawn som är en fena på detaljer och att hitta rätt fördomar att placera på folk. Han bestämmer sig för att istället för att bli polis bli en person med ockult förmåga (googles översättning), alltså synsk. Till sin hjälp har Shawn sin bästa kompis Gus som egentligen är läkemedelsförsäljare. Paret hjälper polisen att lösa brott, även om polisen är lite ovilliga att få hjälp ibland. Serien är snart inne på sin 7e säsong så serien är en perfekt bunkserie att ta till under regniga dagar under sommaren.

1 kommentar:

  1. Jag gillar denna skarpt men har inte sett den i tv-tablån på länge (åtminstone inte på de kanaler jag har) och trodde serien var nerlagd. Då får jag alltså börja leta bland dvd-utgåvorna :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...