onsdag 9 maj 2012

Midsomer och VHS

Jag har precis åkt från mina föräldrar hemma i Småland. Jag och mina två syskon är uppvuxna där och husets teknik har vi utvecklat. Framförallt har vi utvecklat vår VHS samling. Vi har ett utskrivet excelark med alla inspelade band där det står vilket nummer bandet har (såklart har varje band ett nummer!), vad som är på, vad som får spelas över och hur mycket tid det är som finns kvar. Sen bytte vi VHS-spelare någon gång på början av 2000-talet och då tillkom också en symbol om det var inspelat med SP eller LP, short play eller long play. Det finns 105 (!) inspelade band hemma, och jag vet inte hur många köpfilmer, för den förteckningen kan jag inte hitta. Bland dessa inspelade band finns det fem band som har etiketten Morden i Midsomer.

Vi snackar alltså om i runda slängar 40 timmar Morden i Midsomer...

Det är rätt många avsnitt och jag har nog sett alla minst en gång. Under helgen var jag tvungen att kolla på några avsnitt och åh vad härligt det programmet är. Jag hamnade på bandet där Troy är med, de bästa om du frågar mig. Jag kollade lite på tv när den nya kommissarien kom till Midsomer men lyckades aldrig riktigt fastna. Men det kommer nog, jag kan inte motstå mord på den engelska landsbygden!

1 kommentar:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...