onsdag 16 maj 2012

Game of Thrones S02E07

Ännu ett avsnitt av Game of Thrones har blivit kollat på och ännu en gång har den närmast fysiska smärtan drabbat mig när avsnittet tog slut. Den här gången satt jag på tåget mot Göteborg och kollade. Till min stora lättnad var nakenheten i det här avsnittet mycket begränsad. Det är alltid skönt. Jag oroar mig annars för vad folk som går förbi och ser vad jag tittar på ska tro.

Det här avsnittet var lika underbart som alla de andra. Jag älskar hur manusförfattarna har valt att göra om det sämsta i boken till det bästa i serien. Jag gillar skarp Jon Snows äventyr med wildling-tjejen. Underhållande och snyggt. Men jag saknar en fet klätterscen ur boken där Jon klättrar uppför en isig klippa, den verkar ha utelämnats. Men så är ju hela Jon-delen väldigt omskriven, antagligen till det bättre.

Det är tre avsnitt kvar av den här säsongen nu och jag tror att det ena kommer överträffa det andra.

Bara en långhelg tills nästa avsnitt, gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...