torsdag 3 maj 2012

Game of Thrones S02E05

Det femte avsnittet av den andra säsongen av Game of Thrones har just blivit tittat på av mig. Den här serien är verkligen fantastisk. Och extra gött var det eftersom vi nu lyckats få vår Boxee att verkligen fungera så att jag kunde se avsnittet direkt på TV:n utan något krångel.

Jag vet inte om det är gött eller ogött att ha läst (läs hört) boken innan. Det gör ju att jag änna vet ungefär exakt vad som kommer hända. Men samtidigt så innebär det att jag riktigt kan njuta av hur serieskaparna har omvandlat historien för att passa i TV. Men det har jag skrivit om förut så det lämnar jag nu.

Varje gång ett avsnitt av Game of Thrones tar slut så blir jag helt fruktansvärt besviken. Jag vill bara ha mer, direkt. Jag drabbas liksom av en enorm uppgivenhet och en känsla av att jag antagligen inte kommer klara av att vänta till nästa vecka.

I boken har jag just hört om ett fett sjöslag, längtar tills jag får se det. Det kommer nog bli maffigt. Jag hoppas på något i stil med Helms klyfta. Tyvärr lär jag få vänta eftersom det äger rum i slutet av boken och om jag tjuvtittar på de kommande avsnittens titlar så verkar det dröja till slutet. Hoppas jag inte spoilade något nu.

Den enda lite negativa tanken jag har är att skådespelarna ibland inte riktigt håller måttet. Nog för att språket ska vara högdraget och lite onaturligt men ibland känns det lite väl inövat på något sätt. Men det gäller bara ett fåtal karaktärer och är egentligen inget som drar ner.

Jag tycker också att Jon Snow norr om muren ges lite för sporadiskt utrymme. Det hade varit bättre att spara allt om honom till lite mer samlade och längre sekvenser istället för att hoppa norrut lite snabbt för att sen direkt återvända.

På måndag smäller det igen och då hoppas jag att det inte ska behöva dröja ända till torsdag innan jag får läge att kolla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...