onsdag 30 maj 2012

Det sinar

Sommaren är nästan här och med den en total avsaknad av nya serieavsnitt. Min lista på myepisodes.com ser ut såhär. Inte roligt alls. Jag har två avsnitt av Best Friends Forever (de två sista innan den läggs ner) och ett Game of Thrones. Sen är det slut.



Hugh Bonneville

Som tur är så har jag hela första säsongen av Downton Abbey att se i sommar. Har ju hittills missat den serien trots att det är typ det enda SVT gör reklam för. Men nu har jag sett första avsnittet och jag är mäkta imponerad. Jag tror verkligen att det här är en serie man kan älska. Annie var inte lika imponerad. Men jag gillar tiden den utspelar sig under. Blandnigen av gammalt och nytt är härlig. Skådespelarna är också förstklassiga. Bäst är Hugh Bonneville som spelar Robert Crawley, herrn i husen om ni vill. Bonneville känns igen från en av mina favoritserie, Twenty Twelve, där han spelar Head of Deliverance Ian Fletcher.




På tal om Twenty Twelve så funderar jag på om inte Seriesoffan får bli OS-soffan i några veckor i augusti. Eller var tycker ni? Jag får snacka med Annie om det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...