torsdag 3 maj 2012

Crazy Slide Stag

Efter Valborgshelgen och lite allmän trötthet på tisdagskvällen kunde vi äntligen ha lite seriemaraton igår. New, Girl, Big Bang och HIMYM avnjöts samtidigt som middag, packning och tvätt stod på programmet.



Big Bang bjöd på bröllopsförberedelser med svensexa. Detta avsnittet, The Stag Convergence, lyckades de verkligen få till. Jag tror jag skrattade 80 % av tiden och resten log jag. Förutom en lite sväng på slutet när det blev lite sentimentalt när Howie skulle förklara sig för Bernadette. Så fint på något sätt! Sheldon var lysande som vanligt även om hans skämt med att man ska ge en varm dryck när en gäst känner sig nere börjar bli lite gammalt, kom på något nytt!


New Girl är som alltid bra. Avsnittet, Backslide, började precis som serien började, Jess hade dumpat sin pojkvän. På ett sätt var det härligt, att få uppleva den där känslan man hade under första avsnittet. Det känns också som på riktigt, hela grejen med hur hon ligger i fosterställning, lyssnar på samma låt och ringer sitt ex för en lite återträff. Paul har jag verkligen saknat och Caroline tycker jag är en bra karaktär. Men det baserar jag bara på hennes medverkan i Perfect Couples, där hon är en helt annan karaktär...
Jess i pilotavsnittet
How I Met Your Mother var också lysande. Även om Robin-Ted börjar bli för jobbigt nu, låt inte detta blir som Ross-Rachel i vänner. Bestäm hur ni vill göra och håll er till det säger jag! Hela Marshalls grej denna vecka var underbar och också väldigt äkta. Längtar redan till nästa vecka för att se hur hela den här saken med födelsen av bebisen kommer att göras. Jag hoppas inga sjukhusscener, inget blod men gärna lite dans och sång. OCH att Barney och Quinn löser grejen dem har. Jag älskar Quinns karaktär så jag hoppas verkligen hon är med "'til the bitter end".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...