torsdag 17 maj 2012

Bones ger mig huvudbry

Herre Jisses.

Herre Jisses.

Vart ska jag börja? Det var tur att Bones inte bjöd på säsongsavslutning i tisdags, det hade jag inte klarat av. Istället bjöd serien på riktigt läskiga scener, inte sådär så man spyr utan så det kryper i ryggraden och man måste sluta kolla på helskärm. Känslan av att en person alltid är ett steg före och håller i spelkorten. En seriemördare som vi träffat tidigare kom på besök i avsnittet och Bones fick trubbel och problem till den grad att hon var tvungen att gå bakom ryggen på Booth och försvinna från radarn.

Avsnittet är nästan lite jobbigt att skriva om eftersom man på något sätt kommer karaktärerna så nära. Man håller andan för man vet inte vad som kommer hända, serieskapare har ju en tendens att förstöra det som är bra. Bones är inget undantag. Kommer ni ihåg assistenten, Vincent Nigel-Murray, som blev skjuten av prickskytten från taket? Och Zack som stod för serien hittills största twist, tycker jag, inte en okej utgång för Zack. Både dessa var underbara karaktärer och om serieskaparna kan tänka sig att släppa dem, vad är de då inte kapabla av?

Varken Booth eller Bones borde vara i någon fara, de är för viktiga för serien. Men sen tar det stopp. Inte någon av de andra karaktärerna är så starkt knutna till serien som Booth och Bones utan jag kan se dem alla i en potentiell skottlossning eller liknande. Jag kan till och med se Christine, Booth och Bones dotter, det vore himla tråkigt. Cam, chefen på "labbet", är också en högoddsare, likaså Max, Bones pappa.

Men jag hoppas fortfarande på att allt det läskiga försvinner och vi återgår till äckliga lik, härliga mordgåtor och knepiga sociala koder. Håll tummarna inför nästa avsnitt! Vi vet dock inte när det kommer vilket ger mig lite ont i magen... Det ska bli fyra avsnitt till av säsong 7 men frågan är om Fox tänker sända dem i sommar, som en miniserie eller om de väntar tills i höst när nästa säsong börjar. Jag bli galen :)

1 kommentar:

  1. Det var hemskt!! Om serieskaparna inte sätter rätt person bakom galler snart, utan att skada någon (eller ha ihjäl någon man tycker om) kommer jag att gå sönder!

    De kommer ju att avsluta House på ett fruktansvärt sätt så Bones kan väl få fortsätta bra?!

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...