onsdag 25 april 2012

Twenty Twelve - ny säsong

Twenty Twelve är tillbaka med en ny säsong. Fjärde avsnittet finns ute och jag och Annie har sett två.

Av en slump satt jag hemma i soffan hos mina föräldrar och slötittade på TV när "Uppdrag OS" satte igång. Jag trodde det var en riktig dokumentär om hur arbetet fram emot OS i London tjugo tolv gick. Men så var det inte. Det visade sig vara min favorit bland seriegenrer, mocumentery. En underbar liten brittisk serie om teamet som jobbar med förberedelserna inför OS.

Lyckan är stor nu när en andra säsong har kommit. De första två avsnitten var fantastiskt roliga. Jag skrattade gott åt den stackars arkitekten som skulle bygga om en tvättstuga till ett multireligionsrum där väggarna var tvungna att vara riktade åt alla heliga väderstreck. Underbart.

Karaktärerna är överdriva men roliga som bara den och skådespelarna är underbara. Minspelet och blickarna är klockrena och jag verkligen njuter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...