torsdag 12 april 2012

Tågresandets tv-serier

I helgen ska jag åka till Göteborg, igen. I samband med en resa till Göteborg öppnas ungefär 8 timmar till att kolla på serier. 8 timmar är en hel arbetsdag. 8 timmar är många avsnitt även om avsnitt må vara 40 minuter.

En tågresa av detta slag måste planeras noga. Avsnitt måste laddas hem, RÄTT avsnitt måste laddas hem. Minnet på datorn måste dubbelkollas inför detta. Kanske en utrensning av redan kollade avsnitt måste göras. Längden på avsnitten måste tas i beaktande för att få så mycket nytta in i tågresan som möjligt. Hur många 40 minuters avsnitt räcker tålamodet till?

Man måste bestämma sig för om man ska kolla på många avsnitt av en serie eller om man ska satsa på de senaste från alla lite mer up-to-date serierna. Det är en mycket svår avvägning, Psych eller Gossip Girl? Ska jag kolla på några avsnitt av en serie bara för att rensa lite i min app, snygghet är vetenskap.

Sen, kanske till det viktigaste, har jag avsnitt så jag kan bli försenad med tåget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...