måndag 23 april 2012

Serier jag önskade att jag gillade: Sex & the City

Del 2 i följetongen:

Ibland önskar jag att jag levde i Sex & the City, hur många kvinnor har inte gjort det någon gång? Jag vill ha en walk-in closet och en egen tidningsspalt. Men jag inser mina begränsningar. Kanske framförallt för att en lägenhet som Samanthas skulle kosta nästan 20 000 kr i månaden. Och med en tidningsspalt kommer jag nog inte få ihop till den där lägenheten.

Även om jag kan fascineras av karaktärerna och kanske framförallt modet och gillar filmen så lyckas jag aldrig komma in i serien. En kan tro att det beror på det massiva antalet avsnitt som serien producerat, 94 st, men Full House som jag sträcksett och supergillat har producerat 192 avsnitt (crazy). Så jag vet egentligen inte. Kanske är det för att det så simpelt, så genusomedvetet, så oproblematiserande. Kläder och kärlek. Kanske behöver jag något mer, t ex en bra mordgåta eller några skratt.

Något annat behöver jag iaf. Sen kvittar det hur snygga kläder dem har, hur härliga karaktärer det är, eller hur insane snygg dvd-boxen är. Det är ingen serie för mig, tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...