torsdag 26 april 2012

Gästblogg: Rizzoli & Isles – vagt & fluffigt eller värt att se?!

Gästbloggare!

Idag är det vår vän Emelie som står för gästbloggsinlägget. Emelie gillar Bones, House, Pan Am, New Girl, Downton Abbey och HIMYM. Emelie kommer nog dyka upp fler gånger som gästbloggsskrivare. Är du sugen på att gästblogga hos oss? Hör av dig till oss på seriesoffan@gmail.com.

Rizzoli & Isles – vagt & fluffigt eller värt att se?!
Två vackra kvinnor som poliser. Det finns så många olika sätt det hade kunnat bli riktigt dåligt. Det hade kunnat vara, som Annie sa häromdagen, Sex & the City i polisuniform och handlat om hur dessa otroligt vackra och intelligenta kvinnor försöker hitta Mr Right i storstadsdjungeln samtidigt som de löser brott.

Säsong 1 avsnitt 1 börjar stenhårt. En rå scen där man får hintar om att ett gift par blir utsatt för otroligt råa och hemska saker. Genom hela avsnittet följer man de två vackra och intelligenta kvinnor serien handlar om och jakten för att få fast männen som utsätter människor för de mest plågsamma saker. Och när jakten i slutet av avsnittet är över och skurkarna har tagits hand om vill man bara se nästa avsnitt.

Jag tycks ha en försmak för kriminalserier där karaktärerna ändå får ha ett liv utanför och där det sköts på ett snyggt sätt. Gärna lite härlig dialog mellan huvudpersonerna så att man som tittare får skratta till lite ibland, mitt bland alla brott och hemskheter.

Om ni som jag gillar när det inte kryllar av för mycket teknik som inte existerar i verkligheten och när karaktärerna är genomtänkta, tror jag att ni bör kolla in Rizzoli & Isles. Jag vet att jag bara måste se nästa avsnitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...