torsdag 12 april 2012

MyEpisodes

På allmän (Gurras) begäran kommer här en lite presentation av serietittarens bästa vän myepisodes.com.

MyEpisodes är en hemsida där du enkelt lägger in vilka serier du följer för att sedan få en lista över när nästa avsnitt kommer, vad det heter och vilket nummer det har. Jag och Annie går ofta in och kollar framåt eftermiddagen. Hur smidigt som helst.




Man kan också få se massa go statistik över hur länge man kollat på en viss serie. Under fliken "Time I´ve Wasted" (Wasted är ett olyckligt ordval om ni frågar mig) så ser jag att jag kollat på How I Met Your Mother i 3 dygn och 4 timmar. De serier jag lagt in i MyEpisodes just nu har jag kollat på i två veckor sammanlagt.

Så om du vill organisera ditt tittande på ett bra sätt, surfa in på myepisodes.com nu med en gång. Det är hur gött som helst. Och naturligtvis finns den som app till både android och iOS

Nu ska jag äntligen bädda ner mig och kolla på Game of Thrones.

3 kommentarer:

  1. jag har testat detta nu, och det är ju så jääävla bra! jag önskar bara iOS appen inte kostade 15 spänn.. men hur som, sjukt praktiskt att inte behöva kolla på imdb tre ggr i veckan för att komma ihåg om något nytt kommit!

    Men ni får visa lite mer, jag fatar inte allt än... kan ni inte göra en youtube tutorial, det hade ägt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska se vad jag kan göra, kanske en bra grej för att lära mig min nya iMac?! Min kompis Emelie har köpt appen till iOS och kommer förhoppningsvis skriva lite om den, då kanske du ser om det är värt det...

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...