lördag 21 april 2012

Lägg ner Glee

Jag brukade se fram emot dagen då myepisodes.com sa till mig att det var dags att se Glee. Ett litet ljus tändes i mig och jag längtade till att få kolla och smsa lite med Gurra om hur nice allt är. Men den tiden är förbi.


Jag och Annie såg just det senaste avsnittet av Glee "Saturday night Glee-ver". Vad fan är det för titel till att börja med. Det är helt sanslöst vad serien har tappat. Att är bara en jävla kavalkad av klichéer.

"Buhu, jag älskar dig Finn och hemma är där du är", "buhu, jag älskar dig Brittany och du är dum i hövvet men ibland får du mig att veta vad jag vill", "buhu, du har så fina drömmar rachel och jag vill inte komma ivägen", " buhu, jag heter Sue och min roll har varit exakt likadan sen första avsnittet och nu upprepar jag mig bara."

De som skriver måste ha tappat stinget fullständigt. Jag kan bara anta att chefsskribenten har hamnat i koma och att de fick plocka in en random person från Hollywood Boulevard. Skådespeleriet är heller inget att ha längre, det har la i och för sig aldrig varit kanon men nu är det stelt och tråkigt. Det behövs lite mer go, något stort behöver hända och sen ska det inte bara skrattas bort med "woho, du har hamnat i en rullstol så nu kan vi åka till en skatepark och rocka loss."

Finns det något bra? Japp, Kurt, han fortsätter vara helt jävla underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...