lördag 21 april 2012

Kill your darlings

Många serier man följer verkar jättebra i början men framåt tredje säsongen börjar de sakta men säkert stagnera. Det blir längre och längre mellan gångerna man kollar på avsnitten. Man nästan kollar på avsnitten av plikt. Plikt mot vadå kan man ju tycka?

Ibland får man inse att den serien man följde så intensivt i början helt enkelt inte är värd att lägga tid på längre. Serien flyttas till ignore-listan i My Episodes...

Den dagen man inser detta faktum är med blandad förtjusning. Det är tråkigt när serierna förändras så de inte passar en längre, eller så är det saknaden av förändring. Samtidigt är det som en sten som lyfter från ens axlar, man behöver längre inte ha dåligt samvete för att avsnitten hopar sig. Jag vet det låter löjligt med att ha dåligt samvete för att man inte kollar på serier men ibland kommer de känslorna över en..

Den senaste tiden har jag gjort en lite rannsakan bland mina serier, dels för att de blir dåliga och dels för att göra plats åt nya fräschare serier. Några serier har då fått ge vika. Vissa serier av de "ignorade" kommer nog aldrig bli sedda igen medan vissa bara behöver vila för att jag ska känna längtan till de igen.

Serier jag plockat bort denna gången är:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...