tisdag 17 april 2012

HIMYM levererar

Dagens avsnitt av How I Met Your Mother levererade som vanlig. Fascinerande med en serie som efter snart sju hela säsonger fortfarande inte har tappat i kvalitet. Varje avsnitt är välskrivet, roligt och allmänt gött. Veckans seriehöjdpunkt månad efter månad.

Jag drömmer mig ibland tillbaka till mina första veckor i Uppsala då jag och Annie knödde på ett minimalt rum i en studentkorridor och sträckkollade på HIMYM. På den månaden såg vi de fyra första säsongerna, maraton varje kväll i princip, underbart. En bra start på studietiden.

Det enda jag har börjat tröttna på i HIMYM är relationen mellan Ted och Robin, den är alltid så tårdrypande smärtsam (den framställs så alltså) vilket mest blir tråkigt och jobbigt. Men det stör verkligen inte tillräckligt för att dra ner serien i övrigt. Fantastiskt är ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...