tisdag 24 april 2012

Headhunters och Pride comes before a fall

Igår kopplade jag ihop min dator med server och servern med Boxee boxen. Åh, vilken känsla!

Det första jag flyttade över för att testa var Castle avsnitt 21 på säsong 4, Headhunters. Flyttandet funkade bra och även avsnittet var bra. Castle, huvudpersonen, var "understudy" hos en annan detective (poliskonstapel?!) där det blev båda gängbråk, avhuggna huvuden, familjekriser och polistjabbel. Nu är det bara två avsnitt kvar av säsong fyra och jag riktigt spänd på vad som kommer hända. Med tanke på vad som hände i sista avsnittet på säsong 3 kan vi nog vänta oss något alldeles extra. Det ska bli spännande att se om Castle och Beckett får ihop det någon gång och om serieskaparna löser det snyggt. Samma sak hände ju med Bones, lite samma handling kan man säga, och i början var serieskaparna urusla på att få det nya paret snyggt men nu har de skärpt sig och kemin är tillbaka mellan Bones och Booth. Än så länge har ABC inte släppt någon info ifall det blir en säsong 5 men jag tycker det vore konstigt om det inte blev så.

Sen blev det GCB där det var dags att sätta upp en musikal, härligt värre. Jag måste säga att karaktärerna i GCB är perfekt skruvade. Man tycker att de är knasiga och underliga och ibland förstår man inte varför de gör som de gör. Men på någon sätt så kan man ändå ha sympati för dem. Och sen är dem ju väldigt roliga. The Texas-accent är ju för härlig och serien lyckas att hålla den på en sådan nivå att man inte får ont i öronen. Av GCB är det också bara två avsnitt kvar. Jag hoppas serien kommer tillbaka för den är ett glädjemoment i vardagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...