söndag 15 april 2012

En kväll hos Sven

Helgens möte här i Göteborg tog mig och mina två kommitté medlemmar till Mölndal för att äta middag och kolla på serier hemma hos Sven. På riktigt svenne-vis gjorde vi tacos innan vi bänkade oss framför Svens otrooooligt stora tv. Alltså tv är gigantisk, säkert 50 tum. Vi pratade även om server och medialösniningar eftersom Johan och jag har lite tankar kring om vi ska ordna detta till vårt hem. Mycket bra idéer kom upp. På tv:n, med hjälp av medieservern, skulle vi kolla på serier bestämde vi.

Det börjades med Doctor Who och ett av Svens favoritavsnitt, Blink. Enligt Sven är Blinked det serieavsnitt som han sett fått högst betyg på IMDB, 9.7. Jag har länge varit sugen på Doctor Who men inte hört något om vad det är eller om det är en bra serien. Men om man säger såhär: Jag stod nog i Svens hall åtminstone en tredjedel av avsnittet, fy fasiken vad läskigt. Ungefär samma känsla hade jag under det första avsnittet av The twilight zone. Så där rädd så det känns ända in i benmärgen.
Doctor Who
Sen fortsatte vi med Castle, det första avsnittet. Vilken skillnad det var gentemot hur serien är nu. Skådespelarna såg mycket yngre ut trots att serien bara är 4 år gammal. Färgerna såg annorlunda ut, produktionen ser helt enkelt lite mer proffsig ut nu. Men samspelet mellan Castle och Kate var lika bra som det är i de senaste säsongerna.
Castle - Ser dem inte sjukt nittiotal ut?
Två av de fyra människorna hemma hos Sven hade inte sett på Glee, förskräckligt ju! Vi bläddrade bland avsnitten för att välja vilket som skulle bli deras första avsnitt av Glee. Det landade på Preggers i första säsongen. Det är avsnittet där Kurt spelar i fotbollslaget.
Glee Preggers
Det sista avsnittet vi kollade på var det första i serien Burn Notice. Här någonstans kom min vanliga trötthet in och efter halva avsnittet sov jag skönt mot soffstödet. Men avsnittet var bra och serien verkar lovande. Det får nog bli en mer omfattande titt på serien, kanske framförallt den sista biten av första avsnittet...
Burn Notice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...