söndag 22 april 2012

Boxee box

Idag har jag och Annie varit i stan och gjort en investering. Tanken är att ta vårt serietittande till en ny nivå med ett eget mediacenter. Vi har köpt en Boxee box.
Vi kom hem, taggade som fan. Det skulle ta tio minuter att komma igång lovade förpackningen. Fem timmar, mycket tårar, en cykeltur på 1,5 mil och ett byte av rum senare så hade vi till slut lyckats koppla upp den.
Av någon anledning blev det första vi satte igång Fåret Shaun. Jag vet inte hur det hände.
Nu återstår bara att få vår andra investering, en NAS-server, att också fungera. Vi får se hur det går.
Här är lite bilder från vårt arbete. Vi återkommer kring hur det här går. Förhoppningsvis blir det kanon.






3 kommentarer:

  1. Vad var det som inte funkade? För jag kopplade upp min på under 10 minuter tror jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt gick nog fel, vår router craschade så det var lite jobbigt. Sen har vi internet från universitetet så vi loggar in på en hemsida, detta gick inte för Boxeen om man inte hade en lösenordskyddad router. Men sen när vi fick en ny router så gick det nog på under tio minuter, så det var ju skönt. Det var alltså egentligen inte Boxeens fel utan vårt nätverk :)

      Hur länge har du haft din Boxee? Är du nöjd?

      Radera
  2. Jag har väl haft min Boxee i två veckor lite drygt, och ja, den kräver ju en router av visst mått, om man inte vill köra trådbundet nätverk.
    Helt nöjd med min Boxee! Det är klart att den kunde varit snabbare, men lite får man räkna med när man bläddrar i jättekataloger på nätverket...
    NASen har jag inte fått helt upp på banan, men den delar ut som den ska iaf :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...