tisdag 17 april 2012

The Big C

Har någon sett The Big C? Serien går ju på SVT och har gjort det ett tag, serien är redan inne på säsong tre i USA. Det gick ett avsnitt nyss på SVT1 som jag hann se slutet på när jag kom hem från uppsatsskrivandet. jag har alltid trott att serien är ganska deprimerande och melankolisk men inte den korta biten jag såg. Kanske var det just bara detta avsnittet som var så men frågan är om man inte ska ge serien en chans?

Serien handlar om en cancersjuk kvinna som försöker se det positiva i livet (varför trodde jag att den skulle vara melankolisk?). Kvinnan, Cathy, och hennes familj bor i en förort och försöker samtidigt som de kämpar mot cancern försöker fånga dagen. Laura Linney spelar huvudrollen i serien och hennes man spelas av Oliver Pratt.

En rolig grej i det avsnittet jag nyss såg lite av var att Cynthia Nixon som främst känns igen från Sex & the City har en gästroll, hoppas hon är kvar ett tag eftersom jag tycker hon är en toppenskådis!

Har ni sett The Big C? Vad tycker ni om serien?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...