lördag 17 mars 2012

Veckans hyllning och sågning

show
Bild från Refinery 29
Refinery 29 skrev igår en artikel som har det smaskiga namnet Hump, Marry and Kill. Artikelrubriken syftar till vilka av veckans tv-seriepersonligheter de helst av allt vill sätta på (tyda.se översätter), gifta sig med och döda. Ni kan tänka er att jag blev exalterad! När det sen visade sig att det var från tre serier som seriesoffan kollar på ökade pulsen ännu lite mer.

Som "sätta på", hump, valde artikelförfattaren Lauren Le Vine, Schmidt, från serien New Girl, av den enkla anledningen att om en modell som Cece väljer att gång på gång återvända till Schmidt måste det ju vara något bra.
Det är ju också en anledning...

Att gifta sig med valde Lauren Max från Happy Endings av anledningar jag kanske inte håller med om. För det första är han gay, och jag är ju tjej, sen vet jag inte, det finns andra karaktärer som är mer roliga och som är bättre makesmaterial i den serien. Så lite för enkelt valt tycker jag.

Den karaktären som skulle dödats var Kristen Schaals karaktär, Hazel, på 30 Rock, just för att hon är för skrämmande. Jag har ju självt inte sett avsnittet från i fredags då jag tycker att 30 Rock tappat lite och inte blir jag mer sugen på att se om Laurens tyckande är sant. Jag är inte superförtjust i Kristen Schaal från början sedan diverse inhoppande roller i t ex Modern Family och How I met... . Och enligt IMDB är hon med i minst 3 avsnitt, synd säger jag.

Så hur knyter jag ihop detta? Jag hade nog valt andra karaktärer och kanske framförallt en av 30 Rocks långkörande karaktärer. Men, Refinery 29 är ju inte någon branchsida för tv-serier utan en modesida så vad mer kan man begära. Man kan ju se det som att det är roligt att just de här tre serierna fick den uppmärksamheten de fick. New Girl är det den nya serien som fortfarande är spännande och som är väldigt attraktiv. Happy Endings kilar lite mer stadigt och bjuder på både mot- och medgångar, precis som i ett äktenskap. 30 Rock åt andra sidan har tappat massor i den senaste säsongen, kanske är det dags för den serien att dö?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...