torsdag 22 mars 2012

Having a baby, that's a good thing

En av de bästa scenerna i serien Bones är i slutet på säsong 6 när Bones berättar för Booth att hon är gravid, så himla fint. Och nu när jag kollade på klippet igen på youtube så insåg jag att scenen också innehåller en av mina favoritlåtar för tillfället, Adeles "To Make You Feel My Love". Vad bra låten passar där. Det där smilet som Booth bryter ut i, det går inte att beskriva med ord, vilka känslor som förmedlas.
Bones har snart, snart premiär igen efter att Emily varit mammaledig och jag kan inte vänta längre.
Här är klippet från You Tube, lite osynkat ljud men vilka minnen det bär med sig!



Och är här Adeles låt i Spotify.

Ett annat avsnitt från Bones som är riktigt roligt är när Emily Deschanels syster gästspelar som hennes syssling. Systern är den otroligt roliga och coola Zooey Deschanel som spelar huvudrollen i vår favoritserie New Girl men hon har även spelat i 500 days of summer. Zooey spelar Margaret som är galen i Benjamin Franklin. Såklart är Margaret, precis som Bones, inte superskillad i sociala färdigheter vilket gör att det blir väldigt roligt.
Avsnittet heter The Goop of the Girl och ni borde alla se det, inte bara för att det är roliga scener mellan Bones och Booth utan också för att scenerna mellan Bones och Margaret är episka.

Margaret och Bones
Zooey och Emily Deschanel
Bones kan vara en av de största bunkserierna jag kollat på. Första avsnittet såg jag i somras, någon gång i juli och sen, sju säsongen senare var det några dagar före jul. Precis där i december hade jag kollat så intensivt på serien att jag fick ha detox över jul och nyår. Så det var tur att de hade uppehåll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...